Native

Reklama natywna z ang. Native Advertising to płatne media zaprojektowane tak, aby pasowały do ​​treści źródła medialnego. Reklama natywna jest mniej inwazyjna niż tradycyjne formaty reklam, takie jak banery reklamowe. Ponadto trafność kontekstowa reklamy oznacza, że ​​reklama natywna może generować wysoki współczynnik klikalności (CTR) i zwiększać liczbę konwersji.

Reklama natywna ma kilka zadań, a mianowicie budowanie zasięgu i świadomości, wzmacnianie wizerunku marki, angażowanie odbiorcy, kreowanie chęci zakupowej i tworzenie swego rodzaju marketingu szeptanego.

Reklamy natywne również często przewyższają tradycyjne reklamy. Badania wykazały, że mimo iż użytkownicy są świadomi, że treść została opłacona, reklama natywna zyskuje większe zaangażowanie niż tradycyjne metody reklamowe. Może to wynikać z tego, że treść może być konsumowana w sposób naturalny i intuicyjny dla zwykłego korzystania z mediów przez użytkownika.